알고리즘/BOJ

백준 8725번 Szachy

꾸준함. 2021. 6. 27. 23:34

문제 링크입니다: https://www.acmicpc.net/problem/8725

 

8725번: Szachy

Tatuś małego Pawełka jest znanym na świecie arcymistrzem szachowym i bardzo chciałby, żeby jego synek podążył jego śladami. Dlatego zaczął go już uczyć grać w szachy, mimo młodego wieku chłopca. Niestety Pawełkowi kiepsko idzie nauka, naj

www.acmicpc.net

몇 개를 배치하는지는 자유이므로 최대로 획들할 수 있는 점수가 음수일 경우 배치하지 않아도 됩니다.

 

#include <iostream>
#include <algorithm>
using namespace std;
const int INF = 987654321;
int main(void)
{
ios_base::sync_with_stdio(0);
cin.tie(0);
int n;
cin >> n;
int result = 0;
for (int i = 0; i < n; i++)
{
int rowMax = -INF;
for (int j = 0; j < n; j++)
{
int score;
cin >> score;
rowMax = max(rowMax, score);
}
result += max(0, rowMax);
}
cout << result << "\n";
return 0;
}
view raw .cpp hosted with ❤ by GitHub

 

개발환경:Visual Studio 2017

 

지적, 조언, 질문 환영입니다! 댓글 

반응형

'알고리즘 > BOJ' 카테고리의 다른 글

백준 8815번 Test  (0) 2021.06.28
백준 8806번 Papier kamień nożyczki  (0) 2021.06.27
백준 8721번 Wykreślanka  (0) 2021.06.27
백준 8719번 Piłeczka  (0) 2021.06.27
백준 8716번 Pole  (0) 2021.06.27